Kops

Thursday, December 15, 2005

LENTÄVÄ JUUSTO

Kävin eilen blogissa nimeltä Lentävä juusto. Se ei ollut aikaisemmin kutsunut minua vaikka olin nimen nähnyt, koska en viihdy keittiöhommissa ja oletin meijerituotteeksi. Nimi ei viitannutkaan ruokaan, vaan ehkä tähtitieteeseen ja kuuhun - kuuhulluun filosofiin, toivon. Blogista löytyi pitkällisen ajatustyön tuloksena syntyneitä huikeita kirjoituksia. Luin silmäilemällä mutta totesin että ne ansaitsevat hartaan ja virkeän lukijan joka en iltapäivällä kello kolmen aikaan enää ollut. Aamuminä on verrattomasti parempi kuin iltapäiväminä.

Nousin tietsikan äärestä ja aioin poistua takavasemmalla, mutta satuin näkemään pyöreän valkoisen kuun työhuoneeni ikkunasta. Pysähdyin. Yrittääkö maailmankaikkeus viestittää minulle jotain? Onko kohtaloni kuussa? Onko oikea sukuni avaruudessa? Samassa kuu meni hitaasti pilveen. Oliko viesti se että yhteys katkeaa ellen toimi? Tämä on niin jännittävää että kirjaan sen muistiin. Ja nyt katsomaan onko jääkaapissa - heh heh - luulitte että sanoisin juustoa...

PIKATERAPEUTILLA

Asiakas: “En tiedä onko minulla alkoholiongelma. Mistä saisin selville?”

Kops: “Ratkaisu on yksinkertainen. Jos voit olla ilman alkoholia,
vaikka viikon, riippuvuutta ei ole vielä pääsyt muodostumaan.”

Asiakas: “Kiitos neuvosta. Kokeillaan sitä. Näkemiin.”

Kops: “Näkemiin. “ (Tulipa jano. Nyt Alkoon.)

Lappu oveen: OLEN KALLONKUTISTAJIEN KONFERENSSISSA

2 Comments:

  • Terapeutti: “Sinulla saattaa olla alkoholiongelma. Mitä se tuo mieleesi?”

    Terapoitava: “Minulla on alkoholiongelma; alkoholi ei maistu minulle niin hyvin kuin toivoisin ja usein minun on vaikea saada juoda sitä niin paljon kuin haluaisin. Kun mikään ei riitä.”

    Terapeutti: “Mitä se tuo mieleesi? Jaa... Aikamme onkin loppu. Näkemiin.”

    Terapoitava: “Näkemiin.“ (Tulipa himo. Nyt Alkoon.) "Minua ei ymmärrä kukaan, vähiten minä itse."

    By Blogger sumea, at 8:43 AM  

  • Tyhjien pullojen roudaaminen ja täysinäisten piilottaminen lisäävät ongelmaa. Meidän täytyy terapiassa pohtia noita näkökohtia. Aika onkin taas loppu. Poistukaa kassan kautta Alkoon.

    (Hmmm, ei voi mitään. Alko mainittiin ja se Alkoi kutsua.)

    By Anonymous kops, at 12:36 PM  

Post a Comment

<< Home